Inici / Meryem Mehdi, en vaga de fam des del 9 de desembre
Meryem Mehdi, en vaga de fam des del 9 de desembre
"Carta adreçada sobre tot a les autoritats algerianes per Meryem Mehdi
Alger, 14 de febrer de 2010
Estimats tots
Per la present, jo, Mehdi Meryem, declaro que desitjo portar la meva acció fins al final i que rebutjo categòricament que es disposi de mi quan sigui en estat de coma o que es decideixi per mi de trasalladar-me a l'hospital. Si he de morir en aquesta acció, que el bon deu em perdoni.
Faig responsable de la meva situació actual, en primer lloc, la companyia British Gas per no respectar el meu contracte i les lleis algerianes, i per la seva desconsideració envers la meva persona, i en segon lloc el govern algerià, còmplice de les maquinacions de les multinacionals i neguitós de preservar les seves fonts de dòlars, de negligència i de no assistència a una compatriota en situació de risc a dins mateix del seu territori.
No seré ni la primera ni la darrera en morir per la dignitat.
La Illah Illa Lah ; Mohamed rasoul Illah
Meryem Mehdi"
"Algèria, Meryem Mehdi cada cop més greu: reaccionem!
Després de 45 dies en vaga de fam en protesta contra el seu acomiadaement i per l'arbitrarietat i l'actitud neocolonial amb la que actuen les empreses multinacionals al sud argelià, la companya Meryem Mehdi es troba en un estat desesperat. S'han desmentit les últimes notícies que parlaven d'un possible compromís amb l'advocat de British Gas.
La multinacional britànica manté el seu silenci i continua impassible davant el deteriorament de l'estat de salut de la vaguista de fam. A la vegada, les autoritats algerianes mantenen en seu silenci còmplice. Per una banda, mentre el ministre de treball rep al comitè de solidaritat, la policia colpeja a les persones concentrades i deté a la secretaria general del SNAPAP Nassira Ghozlane, i a dos companys del SNAPAP i de la Lliga Algeriana de Drets Humans.
La solidaritat internacional és imprescindible. Insistim en que s'enviïn comunicats de suport a Meryem i de denúncia de British Gas a aquests emails:
Reproduïm el comunicat nº 45 del Comitè de Dones del SNAPAP i el seu escrit a la direcció de l'empresa.
SOBRE LA VAGA DE FAM
Avui 23 de gener de 2010, Meryem Mehdi compleix 45 dies en vaga de fam indefinida. El seu estat de salut és crític i es constata una palidesa molt evident amb cansament general, una pèrdua de pes calculada en més d'un 60%, una hipoglucèmia a 0.65g/l. Donat que presenta una tos molt molesta, la ràdio del tòrax objectiva senyals de bronquitis aguda diagnosticada pel metge pneumo-tisiòleg del DAT de Belfort, així com una anèmia, tot això vinculat amb la seva important deficiència immunitària.
La vida de Meryem Mehdi està en greu perill per l'empitjorament dels seus senyals clínics i biològics a nivell respiratori i renal.
Meryem Mehdi ha estat evacuada diverses vegades als hospitals d'Argel, fins i tot a una clínica privada, hospitalitzada diversos cops en el servei de reanimació per xoc sèptic, xoc hipovolèmic.
El Comitè de Dones del SNAPAP fa una crida a totes les parts, organitzacions i persones compromeses en la defensa dels drets humans a nivell nacional i internacional a intervenir i actuar per posar fí a aquest feudalisme, a aquesta injustícia de la que ha estat víctima Meryem Mehdi.
El Comitè de Dones SNAPAP denuncia l'autisme de les autoritats públiques així com de la companyia British Gas que ha estat contactada diverses vegades.
Argel el 23/01/2010
Per El comitè de dones, Y. Maghraoui
Sr. Director de British Gas a Londres
Subject : Demanda d'intervenció
Sr. :
Després de 43 dies de vaga de fam de la sra. Meryem Mehdi, el Comitè de Dones Treballadores, afiliat al SNAPAP, lamenta el silenci dels responsables de British Gas davant les accions llençades a nivell internacional i nacional per iniciar un diàleg.
El Comitè de Dones no enten el menyspreu de British Gas respecte el cas de Mehdi Meryem, acomiadada arbitràriament des del 8 de novembre de 2009 per la direcció regional d'Alger.
El Comitè de Dones condemna, el silenci i la indiferència de la direcció regional de British Gas, i li fa responsable del perill que amenaça la vida de la sra. Meryem Mehdi, al mateix temps que ens preguntem quina seria la reacció d'aquesta companyia si Mehdi Meryem fos ciutadana anglesa i estigues en vaga de fam a Londres. Un cop més, el Comitè de Dones fa una crida a intervenir a l'oficina regional d'Alger per reactivar el diàleg amb l'advocat de la Sra. Mehdi Meryem.
Pel Comitè de Dones
Y. Maghraoui "