Inici / Concentració davant de la Ciutat de la Justícia per donar suport a la companya Eva

Concentració davant de la Ciutat de la Justícia per donar suport a la companya Eva


06.06.2012

La repressió continua endavant, i un dels darrers exemples, però potser especialment significatiu, ha estat la citació judicial per a la companya Eva de la Federació Local de sindicats de la CGT de Barcelona per diligències sobre la jornada de Vaga General del 29M. Us reproduïm també l'entrevista realitzada pels companys de Llibertat.cat a la companya Laura Gómez, en llibertat provisional sense fiança. Us recordem que el proper dilluns 11 de juny hi ha convocada una concentració de suport a la companya Eva, a les 09.30 hores del matí a la Ciutat de la Justícia.

"Notificació de citació judicial per a la companya Eva, afiliada al sindicat d’administració pública de la CGT de Barcelona, per diligències sobre la jornada de Vaga General del 29M.

La Jutgessa del Jutjat d’Instrucció núm. 28 ha notificat a la nostra companya Eva que ha de comparèixer dilluns dia 11, en qualitat de denunciada. Aquesta citació forma part del mateix expedient de Laura sobre els fets a la Borsa de Barcelona el passat 29M.

Us convoquem a una concentració davant de la Ciutat de la Justícia per donar suport a la nostra companya mentre se celebra la seva declaració. Hem de continuar visibilitzant que a la CGT si ens toquen a un/una, ens toquen a tots i totes.

No hem de baixar la guàrdia i hem de continuar mobilitzant massiva i intensament davant aquest nou atac a la nostra organització per part del Conseller Puig i de Manel Prat, director general dels Mossos d’Esquadra.

Us recordem que el dissabte 16 de juny està convocada una manifestació estatal contra la repressió, les retallades socials i la reforma laboral.

PROU REPRESSIÓ

PUIG DIMISSIÓ

 

Federació Local de Sindicats de Barcelona de la CGT."

"Demanen 36 anys de presó per Laura Gómez

"No em van detenir pel que vaig fer. Em van detenir perquè sóc afiliada a la CGT". Laura Gómez, secretària d’Organtizació de la CGT, té clar perquè ha estat 23 dies en presó preventiva. I assegura que no va ser per l’acció que va protagontizar a la Borsa de Barcelona juntament amb altres companys: "Estàvem envoltats de mossos. Si jo hagués fet una acció punible en aquell mateix moment em podrien haver identificat o bé el dia després. És una estratègia ben pensada".

A Gómez, de 46 anys, se li imputen els delictes de desordres públics, incendi, coaccions i el delicte relatiu a l’exercici dels drets fonamentals i les llibertats públiques. Segons ha informat la CGT, la Fiscalia li demana fins a 36 anys de presó sobretot per la imputació d’incendi referent a una acció que es va realitzar davant la Borsa consistent simplement en cremar una capsa amb bitllets de mentida.

L’encausada afirma que el seu empresonament "forma part de l’estratègia del senyor Puig". En un vídeo difós per la CGT, on apareix Gómez atenent periodistes, la sindicalista considera que se la va anar a buscar perquè "necessitaven algú de la nostra organització, després que Puig parlés de la CGT com a part important dels actes violents". "El meu càrrec podia suposar un cop important a la CGT", remarca.

En aquest sentit, creu que "si pretenien paralitzar la gent han aconseguit el contrari", ja que encara es mobilitza més. Gómez explica també detalls de la seva estada a presó, com per exemple que les internes estaven interessades en la lluita obrera. D’aquesta manera, celebra que "la gent té consciència ja que jo sempre he estat molt crítica amb el comportament de la gent que no es mou".

La represaliada no creu que es detingui més gent de la CGT -tot i no descartar-ho del tot- perquè "seria un suïcidi polític". Així mateix, denuncia que "la justícia està en mans de magistrats absolutament dirigits per polítics. La justícia no és independent, està manipulada i això sí que em preocupa", confessa Gómez, que manifesta que "el que hem de fer és no parar, no hem de tenir por"."